21.08.2018 Ostatnia aktualizacja 18:23, 20.08.2018

Trwa przebudowa linii kolejowej 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Sandomierz

Autor:
MB PKP PLK Foto: Mariusz Busiek
Opublikowano: 09 Sie 2018
Oceń:
5 1 1 1 1 1
Kategoria:
Aktualności
Trwa przebudowa linii Skarżysko-Kamienna - Sandomierz, zleconej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. Dzięki realizacji tej wartej 379 mln PLN (netto) inwestycji możliwe będzie usprawnienie transportu kolejowego na tym fragmencie linii. Na odcinku Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wschodnie już wymieniony jest jeden tor, montowana jest sieć trakcyjna. Budowane są perony w Starachowicach, Wąchocku, Marcinkowie i Skarżysku Kościelnym... 
 
Projekt z Krajowego Programu Kolejowego, obejmujący prawie 100 km trasę Skarżysko-Kamienna – Sandomierz, już realizowany jest na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic. Trwają prace torowe i budowa nowych peronów. Zgodnie z przyjętym rozkładem, utrzymany jest ruch pociągów na sąsiadującym z pracami torze.

Od września ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic po nowym torze

Między stacjami Skarżysko Kamienna – Starachowice Wschodnie jest już 14 km nowego toru. Wykonawca wykorzystał ponad 22 tys. nowych podkładów i 33 000 ton (ok. 600 wagonów) potrzebnego pod torem tłucznia. Stoją nowe konstrukcje i wywieszana jest sieć trakcyjna. Na nowej trasie pracuje już specjalna maszyna – dynamiczny stabilizator toru, która przygotowuje tor do bezpiecznego przejazdu pociągów. Zgodnie z harmonogramem składy pojadą we wrześniu. Wówczas rozpoczną się prace na sąsiednim torze, którym obecnie prowadzony jest ruch.

Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów

Podróżujący pociągiem ze Starachowic, Wąchocka, Marcinkowa i Skarżyska Kościelnego zyskają wyższy komfort obsługi. Na stacjach widać, jak budowane są wyższe, wygodniejsze perony. Będą na nich zamontowane wiaty, ławki, tablice informacyjne i nowe oświetlenie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły skorzystać z pochylni. Przebudowany będzie także peron nr 3 w Skarżysku-Kamiennej i peron 1 w Starachowicach Wschodnich.

Bezpieczniej dla pasażerów i kierowców

W ramach prac na odcinku Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wschodnie zaplanowano wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i rozjazdów. Wyremontowane zostaną budynki nastawni w Wąchocku i Starachowicach Wschodnich.

Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni przebudowa 10 przejazdów. We wrześniu prace obejmą m.in. przejazd w Starachowicach (ul. Radomska) wymienione zostaną tory i jezdnia, poprawione będą dojazdy do skrzyżowania i odwodnienie.

Nowe możliwości kolei w regionie

Po zakończeniu robót na całej linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz pociągi pasażerskie pojadą szybciej z prędkością 120 km/h. Możliwe będzie przywrócenie regularnych połączeń z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza, podróżni zyskają wygodniejszy dostęp do kolei. Roboty budowlane zaplanowano do 2021 roku. Wartość umowy na „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” to 378,8 mln PLN netto. Finansowanie inwestycji przewidziano z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Prace na linii kolejowej Skarżysko-Kamienna – Sandomierz w liczbach:
- 22 zmodernizowane stacje i przystanki,
- 35 szt. wyremontowanych peronów,
- 107 wyremontowanych obiektów inżynieryjnych,
- 104 km zmodernizowanej linii kolejowej,
- 69 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych,
- 25 km wymienionej sieci trakcyjnej. 


Komentarze

+1Classic2018-08-12 12:16#10
Kierunek na Opoczno-Koluszki przydałoby się zrewitalizować, zelektryfikować. Inaczej samospełniajaca się teoria o jego nieprzydatności stanie się faktem.
Tylko idąc tym tokiem myślenia, wszystkie likwidacje da się wytłumaczyć. ;-)
Cytuj
+3Abraka2018-08-12 10:29#9
Cytuję stach:
Cytuję Abraka:
[quote name="stach"
......Jeżeli znasz prognozy, trendy statystyczne lub plany rozwoju gospodarczego zakładów chcących korzystać z usług transportowych przy tej linii to je udostępnij.
Jak nie masz dostępu do podobnych analiz to nie pie.... .
Był już taki jeden w Kielcach z jedynej słusznej partii. Chciał budować lotnisko pod Obicami. Wydał na analizy duuuuuuuuuuuuuuuuuużo pieniędzy podatników.
Rozwój ośrodków miejskich trzeba planować, ale "trza" mieć o tym choć blade pojęcie.
Jak masz te analizy to je udostępnij.
Jak nie to idź porozmawiać z przedszkolakami i pokaż im lokomotywę przy dworcu i
WIĘCEJ JUŻ NIE PISZ o swoich złotych myślach.

Szczególnie istotne są prognozy przewozów za 20 lat. Jesteś wieszczem, prorokiem, czy zwykłym mąciwodą?. Oczywiście nie będę się z koniem kopał. Może ktoś mnie w tym wyręczy.


Stachu, te prognozy są istotne bo właśnie tyle mniej więcej trwa okres eksploatacji torowiska od-do remontu głównego.
To przez mniej więcej co tyle lat ( w zależności od obciążenia linii kolejowej ) robi się wymianę podkładów, szyn, czyści się tłuczeń i wykonuje jego duże uzupełnienie.
Teraz już wiem, że o kolei a zwłaszcza o budowie i przebudowie drogi kolejowej PRAWIE NIC NIE WIESZ. Tak jak p/osły.
Do rządzenia i zarządzania to "trza" mieć tęgi łeb a pisać o tym co się komuś w nocy przyśniło, Jakie miał/ma marzenia Dyzio marzyciel to już wielu już opisało.
Marzenia to dobra rzecz, ale trzeba też na świat i nasze możliwości patrzeć realnie.
Do rządzenia i zarządzania potrzebni są w większości technokraci a nie sami wizjonerzy.
Najlepiej jak znajdzie się jak najwięcej osób mających cechy i jednych i drugich.
Cytuj
+1stach2018-08-11 21:24#8
Cytuję Abraka:
Cytuję stach:
Wszystkim, plującym na koncepcję reaktywacji linii kolejowej Rzeszów-Łódź polecam jazdę drogą
nr42. Droga nie jest przygotowana do wędrówek dwudziestokilkutonowych TiRÓW. Dawniej, owszem jechało się nią dosyć przyjemnie, dziś jest to droga przez mękę. Nie jest istotne czyj to jest pomysł, czyja realizacja lecz istotne jest sedno sprawy.Nie podoba się jazda drogą wybudowaną w czasie rządów PO, to nic prostszego jak skręcić i jechać drogą PISowską. Durnowatość wypowiedzi moich przeciwników sięga dna.Najsmutniejsze jest to, że podziały w naszym pięknym kraju są coraz większe, głębsze i bardziej idiotyczne. Pozdrawiam resztkę zdrowo myślących rodaków o jednej Polsce.

Stachu napiszże wszystkim,
- jaka jest obecna struktura przewozów na linii Skarżysko - Koluszki i jakie są planowane/przewidywane przewozy towarowe i osobowe na najbliższe 5, 10, 15 i 20 lat. Wiesz, choć co to są rejony ciążenia przewozów kolejowych?
Wszystko się wyjaśni.
Jeżeli znasz prognozy, trendy statystyczne lub plany rozwoju gospodarczego zakładów chcących korzystać z usług transportowych przy tej linii to je udostępnij.
Jak nie masz dostępu do podobnych analiz to nie pie.... .
Był już taki jeden w Kielcach z jedynej słusznej partii. Chciał budować lotnisko pod Obicami. Wydał na analizy duuuuuuuuuuuuuuuuuużo pieniędzy podatników.
Rozwój ośrodków miejskich trzeba planować, ale "trza" mieć o tym choć blade pojęcie.
Jak masz te analizy to je udostępnij.
Jak nie to idź porozmawiać z przedszkolakami i pokaż im lokomotywę przy dworcu i
WIĘCEJ JUŻ NIE PISZ o swoich złotych myślach.

Szczególnie istotne są prognozy przewozów za 20 lat. Jesteś wieszczem, prorokiem, czy zwykłym mąciwodą?. Oczywiście nie będę się z koniem kopał. Może ktoś mnie w tym wyręczy.
Cytuj
+7stach2018-08-11 17:15#7
Cytuję piwar:
Cytuję stach:
To teraz trzeba konsekwentnie dążyć do zrealizowania obiecanej modernizacji linii kolejowej ze Skarżyska do Opoczna i dalej do Koluszek. Niech powróci dawny węzeł skarżyski do lat swojej świetności, węzeł tras : Warszawa-Kraków i Rzeszów-Łódź. Czekamy na realizację.


Widzę, że kolega Stach wierzy w bajeczki opowiadane przez Pana Maćkowiaka Panią PO-seł Marzenkę i całe to towarzystwo wzajemnej adoracji ...

Nie wiem jak dalece mój adwersarz zna historię trasy kolejowej w kierunku Końskich i Opoczna,
ale może pamięta decyzję o rozebraniu i zlikwidowaniu torów na wspomnianej trasie.
Zlikwidować, zniszczyć,zburzyć wszystko, co nie jest zbudowane za kierownictwa obecnej frakcji.
To najprostsze, a zarazem najgłupsze rozwiązanie. Przykładem bezmyślnego niszczenia może być chęć zburzenia Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Komu on przeszkadza? Chyba tym politykom, o których przysłowiowy "pies z kulawą nogą" pamiętać za kilka lat nie będzie.
Trzeba budować, budować i jeszcze raz budować, a nie niszczyć, burzyć ślady naszej historii.
Ciekawe jest, że nie trafia to do przedstawicieli władzy, którą sami wybraliśmy!
Cytuj
+1Abraka2018-08-11 12:16#6
Cytuję stach:
Wszystkim, plującym na koncepcję reaktywacji linii kolejowej Rzeszów-Łódź polecam jazdę drogą
nr42. Droga nie jest przygotowana do wędrówek dwudziestokilkutonowych TiRÓW. Dawniej, owszem jechało się nią dosyć przyjemnie, dziś jest to droga przez mękę. Nie jest istotne czyj to jest pomysł, czyja realizacja lecz istotne jest sedno sprawy.Nie podoba się jazda drogą wybudowaną w czasie rządów PO, to nic prostszego jak skręcić i jechać drogą PISowską. Durnowatość wypowiedzi moich przeciwników sięga dna.Najsmutniejsze jest to, że podziały w naszym pięknym kraju są coraz większe, głębsze i bardziej idiotyczne. Pozdrawiam resztkę zdrowo myślących rodaków o jednej Polsce.

Stachu napiszże wszystkim,
- jaka jest obecna struktura przewozów na linii Skarżysko - Koluszki i jakie są planowane/przewidywane przewozy towarowe i osobowe na najbliższe 5, 10, 15 i 20 lat. Wiesz, choć co to są rejony ciążenia przewozów kolejowych?
Wszystko się wyjaśni.
Jeżeli znasz prognozy, trendy statystyczne lub plany rozwoju gospodarczego zakładów chcących korzystać z usług transportowych przy tej linii to je udostępnij.
Jak nie masz dostępu do podobnych analiz to nie pie.... .
Był już taki jeden w Kielcach z jedynej słusznej partii. Chciał budować lotnisko pod Obicami. Wydał na analizy duuuuuuuuuuuuuuuuuużo pieniędzy podatników.
Rozwój ośrodków miejskich trzeba planować, ale "trza" mieć o tym choć blade pojęcie.
Jak masz te analizy to je udostępnij.
Jak nie to idź porozmawiać z przedszkolakami i pokaż im lokomotywę przy dworcu i
WIĘCEJ JUŻ NIE PISZ o swoich złotych myślach.
Cytuj
+2stach2018-08-10 11:12#5
Wszystkim, plującym na koncepcję reaktywacji linii kolejowej Rzeszów-Łódź polecam jazdę drogą
nr42. Droga nie jest przygotowana do wędrówek dwudziestokilkutonowych TiRÓW. Dawniej, owszem jechało się nią dosyć przyjemnie, dziś jest to droga przez mękę. Nie jest istotne czyj to jest pomysł, czyja realizacja lecz istotne jest sedno sprawy.Nie podoba się jazda drogą wybudowaną w czasie rządów PO, to nic prostszego jak skręcić i jechać drogą PISowską. Durnowatość wypowiedzi moich przeciwników sięga dna.Najsmutniejsze jest to, że podziały w naszym pięknym kraju są coraz większe, głębsze i bardziej idiotyczne. Pozdrawiam resztkę zdrowo myślących rodaków o jednej Polsce.
Cytuj
+4jadzik2018-08-10 07:51#4
Cytuję Abraka:

I co szmaty do i z Wtórpolu będą do Opoczna, Koluszek i Łodzi przewożone?


No jak, że to ? Nie wierzysz babci marii awarii że już za chwilę w skarżysku będzie międzynarodowy kolejowy terminal przeładunkowy?
Cytuj
+2Abraka2018-08-09 20:03#3
Cytuję stach:
To teraz trzeba konsekwentnie dążyć do zrealizowania obiecanej modernizacji linii kolejowej ze Skarżyska do Opoczna i dalej do Koluszek. Niech powróci dawny węzeł skarżyski do lat swojej świetności, węzeł tras : Warszawa-Kraków i Rzeszów-Łódź. Czekamy na realizację.


I co szmaty do i z Wtórpolu będą do Opoczna, Koluszek i Łodzi przewożone?
Idż i sprawdź, ile pociągów dziennie kursuje na trasie Skarżysko- Koluszki.
Sprawdź, ile zakładów w miastach i miasteczkach przy tej trasie kolejowej funkcjonuje i pomyśl.
Transport kolejowy to w większości podwójny załadunek i wyładunek. Oczywiście nie licząc transportu do zakładów posiadających swoje bocznice.
To są koszty związane z utrzymaniem bocznicy, większej ilości ludzi do przeładunków i dodatkowych ciężarówek, dźwigów i ...itd.
Ludzie w Polsce już w większości nauczyli się liczyć i wiedzą co im się lepiej opłaca. Są już firmy gdzie komponenty i towary mają być dostarczane bezpośrednio na linię produkcyjną - nie ma kosztów magazynowania i obsługi magazynu.
Mniejszy koszt ( przy obecnej cenie paliwa i energii ) to transport samochodowy.
Jak braknie ropy(to tylko 50-100 lat ) to pewnie będą pociągi z panelami fotowoltaicznymi na dachach i ścianach, ale to daleka przyszłość.
Ciężarówki też mogą być podobnie zbudowane
Cytuj
0piwar2018-08-09 20:03#2
Cytuję stach:
To teraz trzeba konsekwentnie dążyć do zrealizowania obiecanej modernizacji linii kolejowej ze Skarżyska do Opoczna i dalej do Koluszek. Niech powróci dawny węzeł skarżyski do lat swojej świetności, węzeł tras : Warszawa-Kraków i Rzeszów-Łódź. Czekamy na realizację.


Widzę, że kolega Stach wierzy w bajeczki opowiadane przez Pana Maćkowiaka Panią PO-seł Marzenkę i całe to towarzystwo wzajemnej adoracji ...
Cytuj
+5stach2018-08-09 14:43#1
To teraz trzeba konsekwentnie dążyć do zrealizowania obiecanej modernizacji linii kolejowej ze Skarżyska do Opoczna i dalej do Koluszek. Niech powróci dawny węzeł skarżyski do lat swojej świetności, węzeł tras : Warszawa-Kraków i Rzeszów-Łódź. Czekamy na realizację.
Cytuj

Dodaj komentarz

Aby dodawać komentarze wypełnij poniższy formularz. Gdy komentujesz jako gość (bez zakładania konta w naszym portalu) Twój komentarz zostanie opublikowany po akceptacji moderatora. Komentarze zarejestrowanych użytkowników (możesz zarejestrować się TUTAJ) publikowane są automatycznie.

Kod antyspamowy


Odśwież

Ostatnio opublikowane

Umowa na przebudowę budynku pod siedzibę PIW …

Opublikowano: 20.08.2018 20:22

Komentarzy: 0

Po LIX sesji Rady Miasta

Opublikowano: 20.08.2018 17:35

Komentarzy: 0

Ruszyła IX edycja Letniej Akademii Karate

Opublikowano: 20.08.2018 12:37

Komentarzy: 0

Pożar domu przy ulicy Warszawskiej. Nie żyje …

Opublikowano: 20.08.2018 07:39

Komentarzy: 0

Kenijczycy i Ukraińcy na podium XVIII Półmara…

Opublikowano: 19.08.2018 14:45

Komentarzy: 2

O krok o tragedii na zalewie w Mostkach

Opublikowano: 19.08.2018 11:41

Komentarzy: 7

Charytatywnie dla Kacpra i Kai

Opublikowano: 19.08.2018 10:23

Komentarzy: 0

Druga edycja pikniku żeglarskiego TSK SAILING

Opublikowano: 19.08.2018 10:01

Komentarzy: 0

Pierwsze zwycięstwo Granatu

Opublikowano: 18.08.2018 20:47

Komentarzy: 0

BS Construction Kielce zwycięzcą Turnieju Kos…

Opublikowano: 18.08.2018 15:05

Komentarzy: 0

  • hum1
  • hum2
  • hum3

Ostatnio komentowane

Ostatnie ogłoszenia


Zobacz wszystkie >

Dodaj ogłoszenie +

Glutamina Odżywki

Ostatnio na forum