18.11.2019 Ostatnia aktualizacja 12:13, 18.11.2019

Układanie nawierzchni na ciągu głównym skarżyskiego odcinka S7 dobiega końca

Autor:
GDDKIA Kielce
Opublikowano: 07 Lis 2019
Oceń:
5 1 1 1 1 1
Kategoria:
Aktualności
Dobiega końca układanie ostatniej warstwy nawierzchni na ciągu głównym skarżyskiego odcinka drogi ekspresowej S7. W tym tygodniu wdrożona została tymczasowa organizacja ruchu, dzięki której możliwe będzie wybudowanie ronda w obrębie węzła Skarżysko Zachód.

Przy dobrych warunkach pogodowych wykonawca kontynuuje układanie ostatniej warstwy ścieralnej SMA na ciągu głównym budowanej drogi ekspresowej S7 od granicy województwa świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej. Warstwa została ułożona na zachodniej jezdni przyszłej drogi ekspresowej i na około połowie długości jezdni wschodniej. Jednocześnie wykonywane są prace wykończeniowe na mostach i wiaduktach, prace przy montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, barier, oznakowania poziomego i ekranów. Kontynuowane są roboty w obrębie węzła Skarżysko Zachód.
 
Wykonawca, Budimex SA, zadeklarował zapewnienie przejezdności ciągu głównego S7 przed terminem umownym czyli do końca br. warunkując taką możliwość sprzyjającą pogodą. Zgodnie z kontraktem wszystkie prace powinny się zakończyć w maju 2020.
 
Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatnie jednojezdniowe wąskie gardło między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała "siódemka' na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Znacznie skrócony zostanie czas podróży między Krakowem, Kielcami a Warszawą, a cały świętokrzyski odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy.
 
Przypominamy, że w tym tygodniu wdrożona została tymczasowa organizacja ruchu, która umożliwi wybudowanie ronda w obrębie węzła Skarżysko Zachód komunikującego istniejącą drogę nr 7 oraz skarżyską Aleją Piłsudskiego z drogą ekspresową S7. W związku z budową ronda zamknięty został wjazd do miasta z ulicy Krakowskiej czyli drogi krajowej nr 7 w Aleję Piłsudskiego. Dla kierowców wyznaczono następujące objazdy: 

- objazd do miejscowości Mirzec dla pojazdów poruszających się drogą krajową nr 7 z Radomia został poprowadzony ul. Krakowską, następnie drogą S7 oraz drogą krajową nr 42 (al. Jana Pawła, ul. Legionów) w kierunku Starachowic do skrzyżowania drogi krajowej nr 42 z ul. Ekonomii  
- objazd do miejscowości Mirzec dla pojazdów poruszających się drogą ekspresową S7 z Kielc biegnie drogą S7 oraz drogą krajową nr 42 (al. Jana Pawła, ul. Legionów) w kierunku Starachowic do skrzyżowania drogi krajowej nr 42 z ul. Ekonomii  
- pojazdy jadące z Mirca są kierowane na ul. 11 Listopada, a następnie na ul. Ekonomii do skrzyżowania z drogą krajową nr 42 
- na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i al. Niepodległości pojazdy jadące do Warszawy bądź Krakowa kierowane są do skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Legionów.

Ruch drogą krajową nr 7 na trasie Warszawa - Kielce odbywa się na dotychczasowych zasadach - w miejscu budowy ronda dostępny jest jeden pas ruchu w kierunku Warszawy i jeden pas ruchu w kierunku Kielc.
 
Informacje o inwestycji
 
Długość odcinka – 7,6 km
Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu - 3,5m                                                                                   
Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m                                                                   
Szerokość pasa dzielącego – 12 m
Maksymalne obciążenie - 115kN/oś                                                                   
Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód

Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
 
Wartość robót: ok. 260 mln zł
Data rozpoczęcia kontraktu:  10.10.2017r.
Okres realizacji: 22 miesiące - z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień -15 marzec)
Data zakończenia: 9.05.2020r.(zgodnie z deklaracja wykonawcy przy dobrych warunkach pogodowych ciąg główny może być udostępniony do końca 2019)
Wykonawca inwestycji – Budimex SA
Nadzór inwestycji BBC Best Building Consultans


Komentarze

+1inżynier2019-11-12 11:56#14
Cytuję mój Nick:
Cytuję uwe_sk:
Jest 100km/h i będzie 100km/h, a to z tego powodu że warunki terenowe na odcinku od rzeki Bernatki do ul. Paryskiej ( pochylenie terenu + wiadukt nad Paryską) wymusiły konieczność zaprojektowania spadku podłużnego drogi =6%. Na drogach ekspresowych dopuszczalny spadek podłużny to 5% i prędkość 120km/h. Tak więc lepiej nie zakładajcie się z gościem który podpisuje się " mój Nick" o tą skrzynkę piwa bo przegracie.


W końcu ktoś rzeczowo podszedł do tematu. Jak masz gdzieś link do projektu to podeślij. Bo te wycinki map dostępne na gddkia są nieczytelne. A na stronie biura projektowego nie widzę linku do projektu.

P.S. Wg mnie to kolejna fuszerka bo po to się coś projektuje i buduje, żeby ułatwić komunikację a nie po to, żeby było wybudowane. A u nas jak zawsze: aby było.


Hmm... Rozumiem rzeczowe podejście do tematu przedstawiając jakieś źródło tych informacji. Przedstawione dane są wszystkim znane, jednak nie widząc projektu to ciężko stwierdzić czy te doniesienia są prawdziwe. Rozumiem, że autor dysponuje takim materiałem i byłby w stanie się podzielić. Tak żebyśmy wszyscy wiedzieli czym to jest spowodowane i czy na pewno nie było szans przeprojektować niwelety drogi, tak aby te warunki spełniała.
Cytuj
-1mój Nick2019-11-11 23:09#13
Cytuję MP:
Co za różnica jakie tam będzie ograniczenie?
I tak wszyscy będą je mieli w głębokim poważaniu :D :D :D

Takie, że to jest budowane za twoje i moje pieniądze. kolejny raz zrobili fuszerkę, zapomniałeś już o rondzie "turbinowym"?
Skoro masz gdzieś na co są wydawane twoje pieniądze to nie dziwne, że w tym kraju jest tak jak jest.
Cytuj
+1MP2019-11-11 19:24#12
Co za różnica jakie tam będzie ograniczenie?
I tak wszyscy będą je mieli w głębokim poważaniu :D :D :D
Cytuj
0mój Nick2019-11-10 10:45#11
Cytuję uwe_sk:
Jest 100km/h i będzie 100km/h, a to z tego powodu że warunki terenowe na odcinku od rzeki Bernatki do ul. Paryskiej ( pochylenie terenu + wiadukt nad Paryską) wymusiły konieczność zaprojektowania spadku podłużnego drogi =6%. Na drogach ekspresowych dopuszczalny spadek podłużny to 5% i prędkość 120km/h. Tak więc lepiej nie zakładajcie się z gościem który podpisuje się " mój Nick" o tą skrzynkę piwa bo przegracie.


W końcu ktoś rzeczowo podszedł do tematu. Jak masz gdzieś link do projektu to podeślij. Bo te wycinki map dostępne na gddkia są nieczytelne. A na stronie biura projektowego nie widzę linku do projektu.

P.S. Wg mnie to kolejna fuszerka bo po to się coś projektuje i buduje, żeby ułatwić komunikację a nie po to, żeby było wybudowane. A u nas jak zawsze: aby było.
Cytuj
+2uwe_sk2019-11-09 22:19#10
Jest 100km/h i będzie 100km/h, a to z tego powodu że warunki terenowe na odcinku od rzeki Bernatki do ul. Paryskiej ( pochylenie terenu + wiadukt nad Paryską) wymusiły konieczność zaprojektowania spadku podłużnego drogi =6%. Na drogach ekspresowych dopuszczalny spadek podłużny to 5% i prędkość 120km/h. Tak więc lepiej nie zakładajcie się z gościem który podpisuje się " mój Nick" o tą skrzynkę piwa bo przegracie.
Cytuj
-3iKrzysztof2019-11-09 20:49#9
100 km na godzinę to za wolno.?
Po co wam te 120.? Warjaci i tak będą się spieszyć do piekła,tych nie zabraknie.
Cytuj
+1mój Nick2019-11-08 21:08#8
Cytuję inżynier:


Nie wiem czy trollujesz czy co, ale tak jak Ci mówię nie ma żadnych podstaw żeby na tym odcinku robić ograniczenie do 100 km/h. Jest to tylko tymczasowe i jak będzie wszystko skończone pojedziemy 120 km/h.

Tutaj masz info: https://s7skarzysko.pl/tresci/opis-kontraktu-21

To nie trolling a zwykła ciekawość. To co wystawiłeś w linku to tylko opis, nie ma tam projektu. A to w projekcie jest napisane co i jak. Nie ma tu słowa o prędkości projektowej i miarodajnej. A 100km/h mieści się w kategorii drogi S.
Nadal nikt mi nie odpowiedział na pytanie czemu to ograniczenie jest wstawione na końcu nowego odcinka a nie na początku. Nie ma zdj ale po drugiej stronie stoi znak chyba 90km/h. Na wjeździe. I to rozumiem bo są prace.

A co do tych 120km/h to spr czy za Kielcami wszędzie jest to 120. Bo panowie budowlańcy coś źle wybudowali i jest ograniczenie do 90(?), 80(?), Nie pamiętam bo dawno tamtędy nie jechalem. Piekoszów albo Chęciny w kierunku Kielc. Będziesz jechał w tamte strony to zwróć uwagę.
Cytuj
-1mój Nick2019-11-08 12:03#7
Cytuję HAQ:


Zahumusowanie i obsianie pasa rozdziału to też prace, a tego nie zrobią w grudniu.

Masz rację, dlatego znak stoi ok. 200 metrów przed końcem nowego odcinka a początkiem starego.
Do przeczytania w przyszłym roku, po zejściu budowlańców z drogi.
Cytuj
0HAQ2019-11-08 09:17#6
Cytuję mój Nick:
To jest końcówka nowej i początek "starej" s7 w kierunku Suchedniowa. Brakuje barier, ktore muszą być ułożone przed puszczeniem tam ruchu. Więc jakie będą prowadzone prace na tym odcinku? ŻADNE. Gdyby było tak jak piszecie to znak z ograniczeniem powinien stać na początku drogi a nie na jej końcu.
Przyjmę z wami wszystkimi zakład o skrzynkę piwa, że po oficjalnym dopuszczeniu jej do ruchu , po zakończeniu wszystkich prac ten znak tam zostanie.


Zahumusowanie i obsianie pasa rozdziału to też prace, a tego nie zrobią w grudniu.
Cytuj
+1inżynier2019-11-08 08:39#5
Cytuję mój Nick:
To jest końcówka nowej i początek "starej" s7 w kierunku Suchedniowa. Brakuje barier, ktore muszą być ułożone przed puszczeniem tam ruchu. Więc jakie będą prowadzone prace na tym odcinku? ŻADNE. Gdyby było tak jak piszecie to znak z ograniczeniem powinien stać na początku drogi a nie na jej końcu.
Przyjmę z wami wszystkimi zakład o skrzynkę piwa, że po oficjalnym dopuszczeniu jej do ruchu , po zakończeniu wszystkich prac ten znak tam zostanie.


Nie wiem czy trollujesz czy co, ale tak jak Ci mówię nie ma żadnych podstaw żeby na tym odcinku robić ograniczenie do 100 km/h. Jest to tylko tymczasowe i jak będzie wszystko skończone pojedziemy 120 km/h.

Tutaj masz info: https://s7skarzysko.pl/tresci/opis-kontraktu-21
Cytuj

Dodaj komentarz

Aby dodawać komentarze wypełnij poniższy formularz. Gdy komentujesz jako gość (bez zakładania konta w naszym portalu) Twój komentarz zostanie opublikowany po akceptacji moderatora. Komentarze zarejestrowanych użytkowników (możesz zarejestrować się TUTAJ) publikowane są automatycznie.

Kod antyspamowy


Odśwież

Ostatnio opublikowane

Byliśmy z wizytą studyjną na budowie drogi ek…

Opublikowano: 18.11.2019 13:00

Komentarzy: 0

Łowili tuńczyki na sklepowych półkach

Opublikowano: 18.11.2019 12:04

Komentarzy: 0

Ogólnopolski Turniej Piłki Siatkowej Kobiet i…

Opublikowano: 17.11.2019 22:28

Komentarzy: 0

Konfrontacje Amatorskich Widowisk Kabaretowyc…

Opublikowano: 17.11.2019 21:34

Komentarzy: 0

O działalności PSZOK raz jeszcze. Jest pierws…

Opublikowano: 17.11.2019 20:05

Komentarzy: 9

Trwa remont dworca PKP. Prace przy modernizac…

Opublikowano: 17.11.2019 18:00

Komentarzy: 4

Zespół Żywiołak wystąpił w Semaforze

Opublikowano: 17.11.2019 00:29

Komentarzy: 0

Doradcy metodyczni otrzymali powierzenia

Opublikowano: 17.11.2019 00:00

Komentarzy: 0

Obchody 30-lecia powstania Sanktuarium Matki …

Opublikowano: 16.11.2019 19:58

Komentarzy: 4

Remis Granatu w meczu z liderem

Opublikowano: 16.11.2019 17:04

Komentarzy: 0

Ostatnie ogłoszenia


Zobacz wszystkie >

Dodaj ogłoszenie +