25.11.2020 Ostatnia aktualizacja 14:11, 25.11.2020

Ranking liderów inwestycji samorządowych "Wspólnoty". Skarżysko po raz kolejny na szarym końcu...

Autor:
MB
Opublikowano: 08 Paź 2020
Oceń:
5 1 1 1 1 1
Kategoria:
Aktualności
Pismo „Wspólnota”, zajmujące się tematyką samorządności, opublikowało wyniki corocznego prestiżowego rankingu liderów inwestycji samorządowych. W tegorocznej edycji rankingu (opracowanego na podstawie danych za lata 2017-2019) Skarżysko-Kamienna ponownie znalazło się na szarym końcu wspomnianego zestawienia miast powiatowych. Co ciekawe - każda z pozostałych gmin powiatu skarżyskiego wydaje na inwestycje w przeliczeniu na mieszkańca więcej niż stolica powiatu, niektóre ponad 2 razy więcej...

Ranking "Wspólnoty" jest opracowaniem przygotowanym przez prof. Pawła Swianiewicza z Uniwersytetu Warszawskiego na podstawie zestawień danych dot. wszystkich samorządów - danych ze sprawozdań finansowych JST, danych GUS i ankiet  "Wspólnoty"(tych ostatnich nie rozsyłano do miast powiatowych). Jak  powstaje ranking? Po uwagę brane są średnie wydatki inwestycyjne samorządów z ostatnich trzech lat w przeliczeniu na mieszkańca. Tegoroczny ranking bazuje na danych budżetowych z lat 2017-2019. 

Jak na tym tle wypadają JST z terenu naszego powiatu?

Nie najlepiej -  w rankingu liderów inwestycji samorządowych wśród miast powiatowych spadek zanotowało Skarżysko-Kamienna. W zestawieniu za lata 2017-2019 z kwotą wydatków na inwestycje na poziomie średnio 267,48 PLN  / os. znalazło się na miejscu 263. (na... 267 sklasyfikowanych miast powiatowych). Dla porównania - Starachowice w bieżącym zestawieniu zajęły miejsce 154. (z kwotą 631,16 PLN /os.), Końskie zajęły miejsce 170. (z kwotą 587,18 PLN / os.), a Ostrowiec Świętokrzyski zajął w aktualnym rankingu miejsce 222. (z kwotą 476,96 PLN/ os.). 

Jak wygląda sytuacja w innych gminach powiatu skarżyskiego?

Okazuje się, że wszystkie gminy powiatu wydają w przeliczeniu na osobę na inwestycje więcej niż stolica powiatu - niektóre ... ponad dwa razy więcej. Takim przykładem jest Suchedniów. W zestawieniu za lata 2017-2019 z kwotą wydatków na inwestycje na poziomie średnio 588,30 PLN  / os. znalazło się na miejscu 424. 

W rankingu  liderów inwestycji samorządowych gmin wiejskich najwyżej - bo na miejscu 1084. znalazł się Bliżyn ze średnią kwota wydatków na inwestycje w przeliczeniu na mieszkańca na poziomie 606,03 PLN (czyli najwięcej w powiecie). Niżej w rankingu "Wspólnoty" znalazły się gminy: na miejscu  1173. Skarżysko Kościelne - z kwotą 543,38 PLN / os. i na miejscu 1296. Łączna - z kwotą 472,75 PLN / os.

Spadek w rankingu zaliczył również powiat skarżyski. W rankingu liderów inwestycji samorządowych wśród powiatów ziemskich nasz powiat zajął miejsce 238. z kwotą średnich wydatków na inwestycje w latach 2017-2019 na poziomie 143,04 PLN/ os. (przy wydatkach w latach 2016-2018 średnio 131,02 PLN / os. - co dało powiatowi w poprzednim zestawieniu miejsce 216.).




Komentarze

0onztsk2020-10-26 19:12#32
Cytuję Bardzo ciekawy:
onztsk napisał:
Człowieku o czym ty piszesz...jaka fundacja...jaka kara umowna? Fundacja już dawno sprzedała teren firmie FREEDOM ze Skarżyska. I tu jest najlepsze...fundacja nie będąc pełnoprawnym właścicielem terenu odsprzedała teren innemu inwestorowi, oczywiście pominąwszy właściciela terenu czyli Gminę Skarżysko.

Ja nic nie słyszałem, ale jeżeli to prawda to dlaczego radni miejscy /powiatowi z PiS nie podnoszą tego problemu na posiedzeniach rady, na komisjach, w mediach itp?
Możesz napisać skąd ta wiadomość?

Przejrzyj informacje w sieci z końca ubiegłego roku. Zwłaszcza w Echu Dnia sporo na ten temat pisano.
Nie jestem z Pis-u, a tym bardziej radnym...zapytaj ich...albo złóż interpelacje do UG Skarżysko może Ci odpiszą.
Cytuj
0Bardzo ciekawy2020-10-26 12:23#31
onztsk napisał:
Człowieku o czym ty piszesz...jaka fundacja...jaka kara umowna? Fundacja już dawno sprzedała teren firmie FREEDOM ze Skarżyska. I tu jest najlepsze...fundacja nie będąc pełnoprawnym właścicielem terenu odsprzedała teren innemu inwestorowi, oczywiście pominąwszy właściciela terenu czyli Gminę Skarżysko.

Ja nic nie słyszałem, ale jeżeli to prawda to dlaczego radni miejscy /powiatowi z PiS nie podnoszą tego problemu na posiedzeniach rady, na komisjach, w mediach itp?
Możesz napisać skąd ta wiadomość?
Cytuj
0onztsk2020-10-26 11:40#30
Cytuję Bardzo ciekawy:
To fragment oświadczenia dla niedoinformowanych w Suchedniowie ( z Suchedniowa cha,cha, cha ;))
Gdyby Arka nie powstała, zgonie z umową Fundacja będzie musiała zapłacić gminie karę umowną (100 tysięcy złotych) i zwrócić działkę - przypomina samorządowiec. Termin niebezpiecznie się zbliża.
Może masz jakieś inne wiadomości z Wydziału Propagandy KC partii? Nie było takiej umowy pomiędzy miastem a drugą stroną? Kiedy zmienili umowę. Napisz jak się coś dowiesz w Wydziale Propagandy w siedzibie partii.
Na Bernatce powstał plac zabaw dla najmłodszych, ale to nie za Wojcieszka. Maluchy mają "radochę" i złomiarze jeszcze nie wylądowali w tamtym miejscu. Dziwne co?
Może to Ty towarzyszu puściłeś na wodę makietę arki i zaśmieciłeś środowisko naturalne? Ale Ty chyba nie z Suchedniowa?

Człowieku o czym ty piszesz...jaka fundacja...jaka kara umowna? Fundacja już dawno sprzedała teren firmie FREEDOM ze Skarżyska. I tu jest najlepsze...fundacja nie będąc pełnoprawnym właścicielem terenu odsprzedała teren innemu inwestorowi, oczywiście pominąwszy właściciela terenu czyli Gminę Skarżysko.
Co do tych kibli cytowanych przez suchedniowianina , to "wieś gminna niesie", że nawet to nie są kible lecz atrapy. Budki postawiona, żeby temat wyciszyć, a ponoć cały teren jest szykowany pod deweloperkę. Strzelców z Bernatki wygoniono, plac zabaw już jest, więc wartość terenów już rośnie.
Cytuj
0Bardzo ciekawy2020-10-26 09:52#29
Cytuję suchedniowianin:
Cytuję Bardzooo ciekawy:

No to napisz wreszcie kiedy sprywatyzowano ten Benzyl i PKS!!!! I kto to zrobił.
Te zbiorniki w Benzylu których piszesz to stały mój Drogi na podporach betonowych. Nie były wkopane w ziemię. Tak jak teraz na stacjach tankowania LPG.
Napisz tez co sprzedano po Wojcieszku?
A co do targowisk masz rację.

Co sprzedano po Wojcieszku...choćby BERNATKĘ,...i to też jest wielki sukces obecnej władzy...były wielkie plany... a powstało kilka budek przypominających parkowe kible...


To fragment oświadczenia dla niedoinformowanych w Suchedniowie ( z Suchedniowa cha,cha, cha ;))
Gdyby Arka nie powstała, zgonie z umową Fundacja będzie musiała zapłacić gminie karę umowną (100 tysięcy złotych) i zwrócić działkę - przypomina samorządowiec. Termin niebezpiecznie się zbliża.
Może masz jakieś inne wiadomości z Wydziału Propagandy KC partii? Nie było takiej umowy pomiędzy miastem a drugą stroną? Kiedy zmienili umowę. Napisz jak się coś dowiesz w Wydziale Propagandy w siedzibie partii.
Na Bernatce powstał plac zabaw dla najmłodszych, ale to nie za Wojcieszka. Maluchy mają "radochę" i złomiarze jeszcze nie wylądowali w tamtym miejscu. Dziwne co?
Może to Ty towarzyszu puściłeś na wodę makietę arki i zaśmieciłeś środowisko naturalne? Ale Ty chyba nie z Suchedniowa?
Cytuj
-1suchedniowianin2020-10-26 06:47#28
Cytuję Bardzooo ciekawy:

No to napisz wreszcie kiedy sprywatyzowano ten Benzyl i PKS!!!! I kto to zrobił.
Te zbiorniki w Benzylu których piszesz to stały mój Drogi na podporach betonowych. Nie były wkopane w ziemię. Tak jak teraz na stacjach tankowania LPG.
Napisz tez co sprzedano po Wojcieszku?
A co do targowisk masz rację.

Co sprzedano po Wojcieszku...choćby BERNATKĘ,...i to też jest wielki sukces obecnej władzy...były wielkie plany... a powstało kilka budek przypominających parkowe kible...
Cytuj
0Bardzooo ciekawy2020-10-25 20:43#27
Cytuję suchedniowianin:
Cytuję Bardzooo ciekawyy:
Może mniej głupot będziesz pisał i wprowadzał mniej kłamstw i mniejszy zamęt na zlecenie wydziału propagandy "towarzyszu mój".

No właśnie Wojcieszek wziął się i zrewaloryzował terenu który sprzedali jego poprzednicy...sprzedali inwestorowi, który doprowadził do katastrofy ekologicznej...bo to przecież nie w roku 1986 pożar, tylko złomiarze non stop penetrujący teren byłego zakłady wyciągnęli z ziemi dwa zbiorniki z chemikaliami i wylali je na terenie byłego zakładu. Oczywiście można wiele powiedzie o produkcji w Benzylu, ale przecież inwestor który kupił tereny doskonale się orientował co kupuje...jak tylko zobaczył że sprawa go przerosła to wypiął się...i zostawił miasto samo z kłopotem...Jakby nie patrzeć zastanówmy się...za ile sprzedano Benzyl, a ile wydano na rewaloryzację terenów po zakładzie? Biznes jak cholera...
Z tym PKS to też przesadziłeś...prywatyzacja Skarżyskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej była przeprowadzona w 2003 r. Od tego roku funkcjonowała firma PKS - Iwpol Sp. z.o.o. a to już nie to samo...chcesz gadać z kierowcami to pogadaj z tymi z PKS, ale tego prawdziwego, a nie tego po prywatyzacji...
Ale jak już tak koniecznie chcesz przeczytać o sprzedawaniu majątku miejskiego przed Wojcieszkiem to poszukaj informacji o sprzedaży skarżyskich targowisk...to był sukces władz miasta.


No to napisz wreszcie kiedy sprywatyzowano ten Benzyl i PKS!!!! I kto to zrobił.
Te zbiorniki w Benzylu których piszesz to stały mój Drogi na podporach betonowych. Nie były wkopane w ziemię. Tak jak teraz na stacjach tankowania LPG.
Napisz tez co sprzedano po Wojcieszku?
A co do targowisk masz rację.
Cytuj
0suchedniowianin2020-10-25 18:54#26
Cytuję Bardzooo ciekawyy:
Może mniej głupot będziesz pisał i wprowadzał mniej kłamstw i mniejszy zamęt na zlecenie wydziału propagandy "towarzyszu mój".

No właśnie Wojcieszek wziął się i zrewaloryzował terenu który sprzedali jego poprzednicy...sprzedali inwestorowi, który doprowadził do katastrofy ekologicznej...bo to przecież nie w roku 1986 pożar, tylko złomiarze non stop penetrujący teren byłego zakłady wyciągnęli z ziemi dwa zbiorniki z chemikaliami i wylali je na terenie byłego zakładu. Oczywiście można wiele powiedzie o produkcji w Benzylu, ale przecież inwestor który kupił tereny doskonale się orientował co kupuje...jak tylko zobaczył że sprawa go przerosła to wypiął się...i zostawił miasto samo z kłopotem...Jakby nie patrzeć zastanówmy się...za ile sprzedano Benzyl, a ile wydano na rewaloryzację terenów po zakładzie? Biznes jak cholera...
Z tym PKS to też przesadziłeś...prywatyzacja Skarżyskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej była przeprowadzona w 2003 r. Od tego roku funkcjonowała firma PKS - Iwpol Sp. z.o.o. a to już nie to samo...chcesz gadać z kierowcami to pogadaj z tymi z PKS, ale tego prawdziwego, a nie tego po prywatyzacji...
Ale jak już tak koniecznie chcesz przeczytać o sprzedawaniu majątku miejskiego przed Wojcieszkiem to poszukaj informacji o sprzedaży skarżyskich targowisk...to był sukces władz miasta.
Cytuj
0Bardzooo ciekawyy2020-10-25 11:38#25
Piszesz jeszcze Suchedniowianinie
- Sprzedaż upadłego zakładu Organika - Benzyl to chyba też przed Wojcieszkiem...do jakiego stanu prywatny inwestor doprowadził te tereny...i kto zapłacił za ich rewaloryzację?

Rewaloryzację Mocium Panie me wezwanie, mocium panie me wezwanie ..... rewaloryzację "PiSe"!!!!! Co to zabytek ten Benzyl był!!!!!!!
Teraz wiem, że nie jesteś ze Skarżyska bo piszesz głupoty. Upadek Benzylu to czas po pożarze z 1986 roku, kiedy był ten bardzo duży i ten słynny pożar. Z Suchedniowa go widziałeś, to wtedy najwięcej odczynników chemicznych poszło w ziemię - nie licząc lat wcześniejszych.
Nigdy nie wysiadałeś mój drogi w latach 70, czy 80 na stacji PKP w Skarżysku? Okno w pociągu miałeś zamknięte?
To był zapach a właściwie smród Skarżyska i całe Kamiennej. Ty nawet nie wiesz co Benzyl produkował i jak był ważny dla polskiego przemysłu. Taki niepozorny zakład.
To nie inwestor po prywatyzacji doprowadził do takiego stanu te tereny, lecz działalność produkcyjna tego zakładu w latach 70, czy 80 i wspomniany pożar w trakcie którego dochodziło do rozlewania substancji chemicznych. W Suchedniowie o tym "nie wiecom", no bo skąd? Potrafisz, choć wymienić jedno miejsca poza powiatem, gdzie wywożono skażoną ziemię z Benzylu?
Rekultywację Benzylu rozpoczęto w 2010 roku w marcu. Kto wtedy Suchedniowianinie rządził jako prezydent w Skarżysku? No kto? No kto? Nooooooooooo ... Wojcieszek i to on wydał z budżetu miasta 8 mln zł na rekultywację terenu Benzylu? To co wydawał miejskie pieniądze na rekultywację prywatnego terenu?
To kiedy go sprywatyzowano???? Ochhhh .......
A zajmij się lepiej Marwilem i FUT!!!
Może mniej głupot będziesz pisał i wprowadzał mniej kłamstw i mniejszy zamęt na zlecenie wydziału propagandy "towarzyszu mój".
Cytuj
0Bardzooo ciekawyy2020-10-25 11:35#24
suchedniowianin napisał:
Co sprzedano przed Wojcieszkiem...doskonałym przykładem prywatyzacji w mieście "przed Wojcieszkiem" jest historia Skarżyskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej...jak to jest możliwe, że w Starachowicach czy w Ostrowcu Św. PKS-y świetnie prosperują, a w Skarżysku musiał zostać upaść.
Czy rozmawiałeś może z kierowcami i innymi ludźmi pracującymi w PKS Skarżysko, jak to się stało? Broń Boże nie rozmawiaj ze związkowcami z PKS bo oni cię OŚWIECĄ . A dopiszę ci jeszcze bo masz problem z pamięcią, jesteś może osobą mniej sprawą w poszukiwaniu treści w internecie byś w smoleńskiej mgle nie błądził. Upadek PKS Skarżysko sąd z tego co sobie przypominam ogłosił w w 2006 lub na początku 2007 roku. Zgadnij kto był prezydentem Skarżyska od 2006 roku??? Noooo ktoooo? No kto?
Zgadza się Wojcieszek.
Cytuj
0suchedniowianin2020-10-24 18:56#23
Cytuję Baaardzo ciekawy:
Cytuję suchedniowianin:
Sprzedawali przed Wojcieszkiem...sprzedawał Wojcieszek...i sprzedaje "menadżer". Cała polityka w tym mieście polega na wysprzedawaniu wszystkiego co tylko można i na co tylko jest kupiec.


Nie zapominaj mój Drogi, że pomimo tak dużej wyprzedaży majątku miasta i 100 000 000zł kredytu to nawet brakowało pieniędzy na pensje dla nauczycieli i urzędników. Należności w pewnym okresie były płacone w ratach!!!!!
W Suchedniowie też tak było? :cry:
Napisz tak z ciekawości, co sprzedano przed Wojcieszkiem a co po Wojcieszku. Bardzo proszę Cię o to.

Co sprzedano przed Wojcieszkiem...doskonałym przykładem prywatyzacji w mieście "przed Wojcieszkiem" jest historia Skarżyskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej...jak to jest możliwe, że w Starachowicach czy w Ostrowcu Św. PKS-y świetnie prosperują, a w Skarżysku musiał zostać upaść. Co miastu przyniosła ta prywatyzacja i jak obecnie wyglądają tereny po przedsiębiorstwie? Sprzedaż upadłego zakładu Organika - Benzyl to chyba też przed Wojcieszkiem...do jakiego stanu prywatny inwestor doprowadził te tereny...i kto zapłacił za ich rewaloryzację?
Cytuj

Dodaj komentarz

Aby dodawać komentarze wypełnij poniższy formularz. Gdy komentujesz jako gość (bez zakładania konta w naszym portalu) Twój komentarz zostanie opublikowany po akceptacji moderatora. Komentarze zarejestrowanych użytkowników (możesz zarejestrować się TUTAJ) publikowane są automatycznie.

Kod antyspamowy


Odśwież

Ostatnio opublikowane

Budżety 2021: Powiat skarżyski

Opublikowano: 25.11.2020 11:57

Komentarzy: 3

Wniosek dot. (dokumentacji) modernizacji lini…

Opublikowano: 24.11.2020 15:53

Komentarzy: 2

Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy w Skarż…

Opublikowano: 24.11.2020 14:32

Komentarzy: 1

Lubił popalić? Senior i niezdrowe używki

Opublikowano: 24.11.2020 12:59

Komentarzy: 0

W piątek otwarcie lodowiska miejskiego, będą …

Opublikowano: 24.11.2020 12:01

Komentarzy: 4

Szpital Powiatowy w Skarżysku ma nowy ambulan…

Opublikowano: 23.11.2020 13:46

Komentarzy: 19

Zainicjowali akcję sprzątania lasu

Opublikowano: 23.11.2020 13:28

Komentarzy: 3

Fani Widzewa Łódź ze Skarżyska uczcili 110. r…

Opublikowano: 22.11.2020 11:27

Komentarzy: 7

Skarżyski Klubu Sportów Walki znowu triumfuje

Opublikowano: 22.11.2020 10:47

Komentarzy: 0

Trwają prace przy remoncie dworca kolejowego …

Opublikowano: 21.11.2020 17:30

Komentarzy: 14

Ostatnie ogłoszenia


Zobacz wszystkie >

Dodaj ogłoszenie +

________________

Praca Skarżysko

Rabato.com - Gazetki promocyjne