28.02.2021 Ostatnia aktualizacja 15:21, 28.02.2021

Powiat skarżyski rozpoczyna budowę wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej. Umowa z wykonawcą podpisana

Autor:
Z.B, Foto:Zbyszek Biber
Opublikowano: 11 Lut 2021
Oceń:
5 1 1 1 1 1
Kategoria:
Aktualności
  W czwartek, 11 lutego władze powiatu skarżyskiego – podpisały z wykonawcą umowę na budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej. Największej powiatowa inwestycja drogowa ruszy  już w marcu, wtedy powinny ruszyć pierwsze prace związane z budową wiaduktu. Inwestycję zrealizuje wybrana w drodze przetargu Spółka Akcyjna Trakcja z Warszawy za kwotę ponad 34,7 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w 2022 r.   

W podpisaniu umowy uczestniczyli: przedstawiciele Zarządu Powiatu Skarżyskiego - Artur Berus, starosta skarżyski, Katarzyna Bilska i Adam Ciok członkwie zarządu,  skarbnik powiatu Urszula Wrona, Marek Czyż, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych, główna księgowa ZDP Beata Czerczak oraz przedstawiciele miasta – zastępca prezydenta Andrzej Brzeziński, naczelnik Wydziału Rozwoju i Planowania Przestrzennego Monika Kocia. Obecni byli też przedstawiciele Spółki akcyjnej Trakcja z Warszawy – członek zarządu Adam Stolarz i dyrektor kontraktu Michał Szcześniak.  

Inwestycja pn. „Rozbudowa układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej” realizowana będzie przez powiat skarżyski w ramach partnerskiego z gminą Skarżysko-Kamienna projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna  Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej”.

Zgodnie z podpisaną umową firma Trakcja, która będzie realizować zadanie pierwsze prace przy inwestycji chce rozpocząć już w marcu br.. 

Prace związane z inwestycją obejmą m.in.:  wykonanie budowy wiaduktu nad torami kolejowymi oraz rozbudowy układu komunikacyjnego poprzez rozbudowę Al. Piłsudskiego na odcinku od  Al. Tysiąclecia PP do rejonu ul. Towarowej wraz ze skrzyżowaniami i budową ronda turbinowego przy obecnym skrzyżowaniu z Al. Niepodległości.
Na w.w odcinku ciągu komunikacyjnego powstaną drogi z nowymi jezdniami,bus-pasy, nowe chodniki, wybudowany zostanie ciąg pieszo-rowerowy, a także wybudowane zostaną zjazdy publiczne i indywidualne. 

Realizacja inwestycji to także wykonanie szeregu niezbędnych prac podziemnych związanych z rozbudową kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego, przebudową sieci wodociągowej, gazowej, cieplnej i sieci energetycznych, przebudową kanalizacji sanitarnej i urządzeń teletechnicznych, budową kanału technologicznego.
Zarówno samorządowcy jak i wykonawcy nie ukrywają, że tak duża inwestycja wiązać się będzie dla mieszkańców miasta z wieloma utrudnieniami komunikacyjnymi.

- Dzisiaj jest bardzo ważny dzień dla gminy Skarżysko-Kamienna, dla powiatu skarżyskiego. Te nasze oczekiwane plany budowy wiaduktu, przebudowy układu komunikacyjnego mają miejsce. Dziś podpisujemy umowę z firmą Trakcja, firma ta została  wyłonioną w drodze przetargu. Wartość zadania to prawie 35 milionów złotych. Termin zakończenia robót planujemy przewidujemy na koniec 2022 roku - mówił Artur Berus, starosta skarżyski. 

W ciągu 14 dni chcemy przekazać wykonawcy plac budowy. W przekazaniu placu budowy będą brały udział  wszystkie  zainteresowane instytucje. Już jest przygotowywany projekt organizacji ruchu i już uspokajam mieszkańców, że w początkowej fazie prac ul. Niepodległości nie będzie wyłączona z ruchu. Wyłączony zostanie natomiast wiadukt - podkreślał dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Marek Czyż, który z upoważnienia Zarządu Powiatu Skarżyskiego podpisał umowę z wykonawcą. 

– Firma Trakcja przystąpiła już do opracowania tymczasowego planu organizacji ruchu. Ten projekt jest w uzgodnieniach, odbyło się spotkanie, w którym udział wzięli przedstawiciele powiatu, miasta, Miejskiej Komunikacji Samochodowej.  Wstępne uwagi do tego projektu już zostały naniesione. Trzeba powiedzieć, że ta organizacja ruchu wywoła pewne zamieszanie na terenie miasta, dlatego, że zostanie odcięty  główny ciąg komunikacyjny. Z tego co planujemy cały czas w początkowej fazie robót będzie utrzymywany ruch na ul. Niepodległości. Natomiast w tym czasie zamknięta będzie cała ul. Piłsudskiego na odcinku od ul. Tysiąclecia, przez wiadukt do ul. Towarowej. Pierwsze prace, które będą wykonywane związane są z uporządkowaniem terenu, wycinką drzew oraz wyburzeniem starego obiektu mostowego. Obiekt trzeba cały zamknąć, to przyspieszy nam termin realizacji inwestycji – wyjaśnił dyrektor Marek Czyż. 

 
Trakcja od końca 2019 r. ma akcjonariusza państwowego, to stabilizuje nasze możliwości rozwojowe i stabilizuje możliwości działania – zaznaczył Adam Stolarz,  członek zarządu Trakcja S.A

Planujemy rozpocząć prace od wszelkich prac rozbiórkowych. Chcemy przystąpić od marca praktycznie do rozbiórki ulic Tysiąclecia, Piłsudskiego, aż po ulicę Niepodległości, jak również rozbiórkę obiektu mostowego. Cały front będzie zamknięty, jedynie przejazd będzie przez ulicę Niepodległości. Około lipca, sierpnia br. zamierzamy oddać ul. Tysiąclecia do ruchu zamknąć ulicę Niepodległości tak, aby kontynuować prace związane z budową murów oporowych, nasypów i wykonaniem przepięcia przebudowy ciepłociągu – zaznaczał dyrektor kontraktu Michał Szcześniak
  
Wartość robot drogowych to koszt w wysokości 34.785.816,00 zł. Kwota ta w 85% pokryta zostanie ze środków unijnych w wysokości blisko 30 mln zł oraz po połowie z budżetów - powiatu skarżyskiego i gminy Skarżysko-Kamienna.  

Partnerski projekt, w ramach którego m.in. wybudowany zostanie nowy wiadukt nad torami kolejowymi realizowany jest ze środków pozyskanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 z Działania 3.4 „Strategia niskoemisyjna, wsparcie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej”. Jego całkowita wartość to 47 mln zł, zaś wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 36 mln 706 tys. zł.     
 


Komentarze

+2Czesław Gładyś mgr i2021-02-17 23:33#16
Planowana inwestycja nie poprawi w sposób znaczący skomunikowania osiedli Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowe. Finanse powinny być przeznaczone na wiadukt nad torami łączący ulicę Kościuszki z ulicą Szydłowiecką. Rozwiązanie przeze mnie proponowane i opsane na łamach lokalnej prasy Tygodnik Skarżyski kilka lat temu przyczyniło by się do efektywnej ochrony środowiska. Obecnie związane z wzmożonym ruchem komunikacyjnym wzdłuż przebiegu ul 1-go Maja mogło by ulec znacznej redukcji w proponowanej nowej lokalizacji
Cytuj
0+/-2021-02-17 22:11#15
Cytuję ALi20-21:
Ludzie oco się kłócicie? Czytać tekst ze zrozumieniem! Tam wszystko jest.
Cytat:
Wartość robot drogowych to koszt w wysokości 34.785.816,00 zł. Kwota ta w 85% pokryta zostanie ze środków unijnych w wysokości blisko 30 mln zł oraz po połowie z budżetów - powiatu skarżyskiego i gminy Skarżysko-Kamienna.

85% daje Unia, a 25 % kosztów jest płacona PO POŁOWIE przez powiat i przez miasto.
Czyli ani to zasługa tylko powiatu ani "bobasa".
Reszta inwestycji czyli wiadukt to koszty, które pokryją z województwa. Cytat:
Partnerski projekt, w ramach którego m.in. wybudowany zostanie nowy wiadukt nad torami kolejowymi realizowany jest ze środków pozyskanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 z Działania 3.4 „Strategia niskoemisyjna, wsparcie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej”. Jego całkowita wartość to 47 mln zł, zaś wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 36 mln 706 tys. zł.
85% Unia + 25% miasto i powiat po połowie to wychodzi 110% . Czyli zakładasz podwyższenie kosztów , bo chyba nie wziątkę ?.
Cytuj
+1ALi20-212021-02-17 20:12#14
Ludzie oco się kłócicie? Czytać tekst ze zrozumieniem! Tam wszystko jest.
Cytat:
Wartość robot drogowych to koszt w wysokości 34.785.816,00 zł. Kwota ta w 85% pokryta zostanie ze środków unijnych w wysokości blisko 30 mln zł oraz po połowie z budżetów - powiatu skarżyskiego i gminy Skarżysko-Kamienna.
85% daje Unia, a 25 % kosztów jest płacona PO POŁOWIE przez powiat i przez miasto.
Czyli ani to zasługa tylko powiatu ani "bobasa".
Reszta inwestycji czyli wiadukt to koszty, które pokryją z województwa. Cytat:
Partnerski projekt, w ramach którego m.in. wybudowany zostanie nowy wiadukt nad torami kolejowymi realizowany jest ze środków pozyskanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 z Działania 3.4 „Strategia niskoemisyjna, wsparcie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej”. Jego całkowita wartość to 47 mln zł, zaś wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 36 mln 706 tys. zł.
Cytuj
+1wsiowy2021-02-14 10:33#13
Trakcja. Zapewne skończy się na dużym opóźnieniu albo nawet o wyrzuceniu ich z budowy tak jak to miało miejsce w zeszłym roku na kilku ich kontaktach. Firma w kiepskiej kondycji fizycznej i źle zarządzana.
Cytuj
+1samsięGoń2021-02-12 20:47#12
Cytuję gonicdrani:
niech nie robią niczego bo tera będa się przepychac który ile cegieł połozył
nie to tuska dziadek z wermachtu ubijał tłuczeń w 39 pod wiaduktem i tera bedzie nowy wiadukt
co za naród co za wioska zaściankowa

Popatrz jaka solidna niemiecka robota , już ponad 80 lat i się nie pokruszył.
Cytuj
+9mieszkaniec2021-02-12 17:04#11
Cytuję mieszkankamiasta:
proszę o wyjaśnienie mi tej sytuacji - przecież to powiat realizuje tą inwestycję a nasz prezydent miasta ogłosił że to on ją realizuje przy pomocy powiatu - powie ktoś mądry jak to jest w rzeczywistości czy nasz wodzu znów przypisuje sobie czyjeś zasługi?

No cóż prezydent-bobas chwali się też, jakby to była jego inwestycja, remontem dworca PKP, budową vendo parku, niedługo jak w majkowie kura zniesie jajko to też będzie jego zasługa
Cytuj
+8Pawelll2021-02-12 16:33#10
Nie da rady bez świateł na skrzyżowaniu ulic: Ekonomii I Legionòw. Lewoskręty będą dłuuuugie.
Cytuj
+5bezogródek2021-02-12 15:23#9
Przecież Tysiąclecia nie da się jeździć!!
Cytuj
+1gonicdrani2021-02-12 13:33#8
niech nie robią niczego bo tera będa się przepychac który ile cegieł połozył
nie to tuska dziadek z wermachtu ubijał tłuczeń w 39 pod wiaduktem i tera bedzie nowy wiadukt
co za naród co za wioska zaściankowa
Cytuj
+9Mieszkaniec2021-02-12 13:21#7
PO zamknięciu wiaduktu na Kamiennej proponuje zainstalować światła na skrzyżowaniu ulic Legionów i Ekonomii, gdyż wyjazd z ul. Ekonomii w lewo będzie prawie niemożliwy.
Cytuj

Dodaj komentarz

Aby dodawać komentarze wypełnij poniższy formularz. Gdy komentujesz jako gość (bez zakładania konta w naszym portalu) Twój komentarz zostanie opublikowany po akceptacji moderatora. Komentarze zarejestrowanych użytkowników (możesz zarejestrować się TUTAJ) publikowane są automatycznie.

Kod antyspamowy


Odśwież

Ostatnio opublikowane

Sukces Skarżyskiego Klubu Sportów Walki Kyoku…

Opublikowano: 28.02.2021 13:44

Komentarzy: 0

KSZO Ostrowiec zwycięzcą V Ogólnopolskiego Tu…

Opublikowano: 27.02.2021 21:56

Komentarzy: 0

Juniorzy Korony Kielce lepsi od Granatu w mec…

Opublikowano: 27.02.2021 19:00

Komentarzy: 0

W Skarżysku odbył się turniej eliminacyjny ch…

Opublikowano: 26.02.2021 18:52

Komentarzy: 0

XIII edycja rozgrywek HALPN zakończona bez ro…

Opublikowano: 26.02.2021 14:47

Komentarzy: 0

Skarżyska komenda PSP ma najnowocześniejszy w…

Opublikowano: 26.02.2021 14:27

Komentarzy: 2

Rada Powiatu Skarżyskiego zabezpieczyła środk…

Opublikowano: 26.02.2021 14:00

Komentarzy: 1

Nie bądźmy obojętni

Opublikowano: 25.02.2021 21:02

Komentarzy: 0

Weź udział w ankiecie, zgarnij pakiet gadżetó…

Opublikowano: 25.02.2021 20:47

Komentarzy: 0

Trwa wycinka drzew. Przygotowania do przebudo…

Opublikowano: 24.02.2021 18:44

Komentarzy: 5

Ostatnie ogłoszenia


Zobacz wszystkie >

Dodaj ogłoszenie +

________________

Praca Skarżysko

Rabato.com - Gazetki promocyjne