Autor:
wikary
Opublikowano: 10 Cze 2008
Oceń:
1 1 1 1 1
Kategoria:
Aktualności

09 października ub.roku z inicjatywy Stowarzyszenia Inicjatyw Europejskich ze Skarżyska zostało podpisane porozumienie na mocy którego powstał Klaster Turystyki i Rozwoju Regionalnego "Słońce Regionu" – projekt absolutnie pionierski w świętokrzyskim.

Minęło już kilka miesięcy działalności w czasie których organizowano strukturę i przygotowywano opracowywania dotyczące formuły prowadzonej działalności.

Oprócz ww. są również już pierwsze konkretne efekty działalności Klastra Turystyki i Rozwoju Regionalnego „Słońce Regionu”. Kosztowało to członków Klastra bardzo dużo żmudnej i merytorycznej pracy, ale udało się opracować strategię działań Klastra na najbliższe 5 lat, przygotować wnioski o dofinansowanie z funduszy unijnych, nawiązać współpracę z Ukrainą oraz utworzyć „grupę zakupową”, z czego przedsiębiorcy zrzeszeni w Klastrze zadowoleni są najbardziej.

Grupa zakupowa pozwoli mi obniżyć koszty funkcjonowania hotelu o co najmniej 7- 8%. Jak dla mnie to bardzo duże oszczędności. To „żywe” pieniądze, które mogę swobodnie inwestować teraz w modernizację hotelu i reklamę, bo tej nigdy za wiele – mówi Filip Prokop, właściciel hotelu „Senator” w Starachowicach.

Pan Andrzej Szymonek, dyrektor hotelu „Łysogóry” uważa, że najważniejszym sukcesem działalności Klastra jest wspólna strategia promocyjna. Już niebawem wprowadzimy karty lojalnościowe dla gości naszego Klastra, pracujemy nad „produktem” regionalnym, który charakteryzować będzie nasz klaster oraz innymi niespodziankami dla turystów i naszych gości.

Strategia działań Klastra jest na etapie konsultacji z interesariuszami tj. przede wszystkim właścicielami hoteli, biurami podróży, instytucjami zainteresowanymi promocją turystyki oraz samymi turystami, będzie dostępna także na stronie internetowej Instytutu Rozwoju Regionalnego oraz stronie Klastra.

Opracowano także dwa projekty finansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Celem strategicznym pierwszego Projektu jest utworzenie Centrum Logistycznego Klastra, które będzie koordynować zarówno zakupy jak i sprzedaż wspólnych produktów.

W ramach projektu zaplanowaliśmy wdrożenie w Klastrze systemu ISO, opracowanie i wdrożenie ujednoliconych standardów jakości obsługi klienta oraz przeprowadzenie badań.

W tych działaniach Klaster wspierają eksperci z Wyższej Szkoły Ekonomii Turystyki i Nauk Społecznych, pan dr Wacław Kotliński i mgr pan Ernest Nowak.

Projekt obejmuje badania i analizy członków Klastra, ich potencjału oraz przede wszystkim oczekiwań naszych potencjalnych klientów.

Już dziś wiemy jakie są ulubione atrakcje poszczególnych grup docelowych, a jakie nurty - najmodniejsze. Turystyka rodzinna, turystyka aktywna i rekreacyjna, turystyka ezoteryczna, medyczna, biznesowa….. wszystko to znajduje się w naszej ofercie, ponieważ podmioty w Klastrze dobrane są tak, aby zapewniały różnorodność i współtworzyły mieszankę, w której każdy turysta znajdzie odpowiednie dla siebie miejsce – mówi Prezeska Stowarzyszenia Inicjatyw Europejskich P. Blanka Byrska

Nasza oferta przygotowywana jest zarówno pod potrzeby grup biznesowych jak i turystów indywidualnych. Powstaną zróżnicowane pogramy 2, 3 i 5 dniowe i dłuższe, które zawierają ofertę ciekawych, wartych zwiedzenia miejsc całego regionu, są bogate w aktywny wypoczynek i odpowiednią dawkę relaksu. Chcemy zaprosić do współpracy także restauracje i promować je za pośrednictwem naszych stron oraz umieszczać w planach wycieczek dla naszych klientów – dodała.

Drugi projekt to największa w historii województwa, zakrojona na bardzo szeroką skalę promocja, zarówno naszego regionu jak i członków Klastra.

Przygotowano dużo atrakcyjnych form promocji, żeby zachęcić do przyjazdu do nas turystów z Polski i zagranicy. Między innymi: happeningi, wydanie pięknych katalogów, produkcję nietypowych gadżetów reklamowych, promocję tzw. „outdoorową” no i oczywiście promocję medialną, a także szereg konferencji, spotkań, „study tourów” etc.

Marka „Słońce Regionu” ma szansę stać się doskonale rozpoznawalną w kraju i za granicą – kojarzoną nie tylko z usługami turystycznymi jako takimi, ale przede wszystkim z wysoką jakością usług oferowanych przez członków Klastra.

Dzięki udziałowi w misji gospodarczej i promocji w ukraińskiej telewizji - nawiązano owocną współpracę z partnerem na Ukrainie. Klaster dostrzegając rozwijające się rynki – ukraiński i rosyjski specjalnie dla turystów zza wschodniej granicy przygotuje ulotki, foldery i programy oraz przewodniki w języku rosyjskim.

Spotykamy się z zarzutami, że w świętokrzyskim nie ma nic ciekawego, ale takie przekonanie powoli się zmienia. Naszym zadaniem jest odkrycie magicznych miejsc regionu, a także inwestowanie w nowe miejsca, warte odwiedzenia. W regionie powstają, także przy naszym udziale, nowe, ciekawe inwestycje, bardzo atrakcyjne pod względem turystycznym. Na razie mogę zdradzić tylko tyle, że jedna z inwestycji będzie udostępniona już od września, druga od października tego roku, na kolejną będziemy musieli poczekać aż do wiosny, ale uważamy, że to będzie hit – powiedziała Prezeska SIE.

A to wszystko swoje korzenie ma w Skarżysku. To kolejny przykład na to, że mierząc wysoko i planując ambitnie można dokonać rzeczy naprawdę wielkich.

KW

pierwsin.png