Autor:
Robert Felczak (Radio Kielce)
Opublikowano: 17 Paź 2016
Oceń:
Urzędnicy i kolejarze rozpoczną w tym tygodniu dyskusję dotyczącą budowy tunelu pod torami w okolicach dworca PKP w Skarżysku-Kamiennej. Ma on ułatwić życie kierowcom i pieszym. Koncepcja inwestycji, która szacunkowo ma kosztować ponad 40 milionów złotych, jest już gotowa.
Kierownik Biura Rozwoju Miasta w skarżyskim ratuszu Monika Kocia informuje, że opracowano dwa warianty inwestycji, której najważniejszym elementem jest budowa tunelu pod torami. W obu planach, tunel łączy aleję Niepodległości oraz ulice Towarową i 1 Maja. Będą w nim jezdnia o szerokości siedmiu metrów oraz chodniki po obu stronach. Z tunelu będą także wyjścia na perony skarżyskiego dworca.
Monika Kocia mówi, że ostateczna koncepcja zostanie wybrana po rozmowach samorządowców z kolejowymi spółkami. Dodaje, że skarżyski ratusz przesłał już dokumenty do spółek PKP SA i PKP PLK. Instytucje te mają się z nimi zapoznać, a następnie odbędzie się spotkanie, na którym omówiona zostanie koncepcja budowy tunelu. Po wypracowaniu szczegółowych rozwiązań kolejnym krokiem będzie ustalenie podziału kosztów inwestycji, a następnie przygotowanie wniosku o unijne dofinansowanie
Czytaj więcej >>>
Komentarze
Przeczytałeś artykuł ze zrozumieniem? Ewidentnie masz jakiś deficyt umysłowy... należy pracować na drugim połączeniem??? Toż właśnie dyskusja jest o tym właśnie... tunel z 7 metrową jezdnią i chodnikami po obu stronach ma być tym połączeniem Kamiennej z resztą miasta.
I nie ma tu nic do rzeczy ile osób pracowało kiedyś w zakładach na Kamiennej... jedne sklepy, zakłady padły, ale powstały nowe, poza tym na Kamiennej jest skarbówka, szkoła, eurocentrum itp. a na cmentarz, żeby się dostać nadal trzeba przez Kamienną przejechać.
Pozdrawiam marudę.