07.07.2020 Ostatnia aktualizacja 18:49, 07.07.2020

Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Stres towarzyszy niemal każdemu z nas. Może on działać motywująco lub zabierać zdolność racjonalnego działania. Trudno uniknąć go w pracy. Krótkie terminy wykonania zadania i niespodziewane trudności napotkane po drodze wywołują w zespole nerwową atmosferę. Stres jednej osoby udziela się kolejnym. Jak radzić sobie z napięciem w pracy?
 
Uwierz w swoje kompetencje

Przede wszystkim uwierz w swoje kompetencje. Nie przez przypadek dana praca przypadła w udziale właśnie Tobie. W trudnym momencie przypomnij sobie długi proces rekrutacji i tłum kandydatów, który o nią się ubiegał. Oferty pracy publikuje się w wielu miejscach. Często są to serwisy tematyczne, np. Pracuj.pl. Odpowiada na nie wiele osób, a jednak to właśnie tobą zainteresował się pracodawca.

Masz odpowiednie wykształcenie i doświadczenie zawodowe, uzupełniane przez kwalifikacje dodatkowe. Cenne, skoro doprowadziły cię do tego miejsca. Uwierz więc w nie i w siebie, że potrafisz umiejętnie je wykorzystać.
 
Aktywność fizyczna pomaga opanować stres

Nie od dzisiaj wiadomo, że sport wyzwala w organizmie człowieka endorfiny. Hormony szczęścia zajmują miejsce kortyzolu. Z nimi łatwiej jest radzić sobie z trudną sytuacją i towarzyszącym jej stresem. Nie potrzebujesz dużego wysiłku i czasu, by zaopatrzyć swój organizm w endorfiny. Wystarczy, że każdego dnia wybierzesz się na ok. 30-minutowy spacer. Wyjdź więc z domu wcześniej i naładuj się szczęściem w drodze do pracy.
 
Wyśpij się

Ogromnym wsparciem w walce ze stresem jest sen, który trwa od 7 do 8 godzin. Jego efektywność możesz dodatkowo podnieść, zasypiając każdego dnia o regularnej porze. Naucz swój organizm odczuwać zmęczenie, by sam upominał się o sen.

Kładąc się zadbaj o to, by telefon leżał w odległym kącie pokoju. Nie zerkaj w niego od razu po przebudzeniu. Zamiast tego przeciągnij się i pobudź swoje zaspane jeszcze mięśnie. Dobry początek dnia zwiększa Twoje szanse na wygraną w walce ze stresem.
 
Patrz, co jesz

Dieta to kolejny sprzymierzeniec w stresowych sytuacjach. Organizm produkujący kortyzol jest odwodniony. Na duże ilości hormonu stresu potrzebujesz więcej wody. Sięgnij po zieloną herbatę. Jest ona bogata w antyoksydanty, a te wyłapują wolne rodniki odpowiedzialne za stres.

Nie wychodź z domu bez śniadania. Głód wprowadza organizm w stres, a przecież masz z nim walczyć. Nie przesadzaj z kofeiną. To kolejny element diety podnoszący poziom stresu. Dwie kawy lud dwa energy drinki dziennie – przestrzegaj tego limitu.



  • B1
  • B2

Ostatnio opublikowane

Oświadczenia majątkowe za 2019: Władze powiat…

Opublikowano: 07.07.2020 17:50

Komentarzy: 0

Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi gościła u pr…

Opublikowano: 07.07.2020 16:13

Komentarzy: 1

Zderzenie dwóch pojazdów na ulicy Norwida. Je…

Opublikowano: 07.07.2020 14:24

Komentarzy: 1

Restauracja McDonald's w Skarżysku już otwart…

Opublikowano: 07.07.2020 10:47

Komentarzy: 8

Oświadczenia majątkowe za 2019: Radni Rady Mi…

Opublikowano: 06.07.2020 04:37

Komentarzy: 2

Z zalewu Bernatka wyłowiono ciało 47-letniego…

Opublikowano: 05.07.2020 18:51

Komentarzy: 1

"Arka 2.0" zacumowała na Bernatce

Opublikowano: 05.07.2020 10:20

Komentarzy: 9

Oświadczenia majątkowe za 2019: Władze miasta

Opublikowano: 05.07.2020 08:55

Komentarzy: 9

„Krajobraz w paski” - finał pleneru malarskie…

Opublikowano: 04.07.2020 23:29

Komentarzy: 0

KSZO lepsze od Granatu, trójkolorowi żegnają …

Opublikowano: 04.07.2020 20:38

Komentarzy: 0

Ostatnie ogłoszenia


Zobacz wszystkie >

Dodaj ogłoszenie +


Praca Skarżysko