04.08.2021 Ostatnia aktualizacja 16:54, 03.08.2021

 

Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Stres towarzyszy niemal każdemu z nas. Może on działać motywująco lub zabierać zdolność racjonalnego działania. Trudno uniknąć go w pracy. Krótkie terminy wykonania zadania i niespodziewane trudności napotkane po drodze wywołują w zespole nerwową atmosferę. Stres jednej osoby udziela się kolejnym. Jak radzić sobie z napięciem w pracy?
 
Uwierz w swoje kompetencje

Przede wszystkim uwierz w swoje kompetencje. Nie przez przypadek dana praca przypadła w udziale właśnie Tobie. W trudnym momencie przypomnij sobie długi proces rekrutacji i tłum kandydatów, który o nią się ubiegał. Oferty pracy publikuje się w wielu miejscach. Często są to serwisy tematyczne, np. Pracuj.pl. Odpowiada na nie wiele osób, a jednak to właśnie tobą zainteresował się pracodawca.

Masz odpowiednie wykształcenie i doświadczenie zawodowe, uzupełniane przez kwalifikacje dodatkowe. Cenne, skoro doprowadziły cię do tego miejsca. Uwierz więc w nie i w siebie, że potrafisz umiejętnie je wykorzystać.
 
Aktywność fizyczna pomaga opanować stres

Nie od dzisiaj wiadomo, że sport wyzwala w organizmie człowieka endorfiny. Hormony szczęścia zajmują miejsce kortyzolu. Z nimi łatwiej jest radzić sobie z trudną sytuacją i towarzyszącym jej stresem. Nie potrzebujesz dużego wysiłku i czasu, by zaopatrzyć swój organizm w endorfiny. Wystarczy, że każdego dnia wybierzesz się na ok. 30-minutowy spacer. Wyjdź więc z domu wcześniej i naładuj się szczęściem w drodze do pracy.
 
Wyśpij się

Ogromnym wsparciem w walce ze stresem jest sen, który trwa od 7 do 8 godzin. Jego efektywność możesz dodatkowo podnieść, zasypiając każdego dnia o regularnej porze. Naucz swój organizm odczuwać zmęczenie, by sam upominał się o sen.

Kładąc się zadbaj o to, by telefon leżał w odległym kącie pokoju. Nie zerkaj w niego od razu po przebudzeniu. Zamiast tego przeciągnij się i pobudź swoje zaspane jeszcze mięśnie. Dobry początek dnia zwiększa Twoje szanse na wygraną w walce ze stresem.
 
Patrz, co jesz

Dieta to kolejny sprzymierzeniec w stresowych sytuacjach. Organizm produkujący kortyzol jest odwodniony. Na duże ilości hormonu stresu potrzebujesz więcej wody. Sięgnij po zieloną herbatę. Jest ona bogata w antyoksydanty, a te wyłapują wolne rodniki odpowiedzialne za stres.

Nie wychodź z domu bez śniadania. Głód wprowadza organizm w stres, a przecież masz z nim walczyć. Nie przesadzaj z kofeiną. To kolejny element diety podnoszący poziom stresu. Dwie kawy lud dwa energy drinki dziennie – przestrzegaj tego limitu.



Ostatnio opublikowane

Wakacyjna Trasa Dwójki trwa – nagrania do pro…

Opublikowano: 03.08.2021 18:54

Komentarzy: 1

Wiktoria Sieczka mistrzynią Europy w trójboju…

Opublikowano: 03.08.2021 16:34

Komentarzy: 0

Kolizja drogowa na trasie S7 w Suchedniowie

Opublikowano: 03.08.2021 11:20

Komentarzy: 0

Są podwyżki dla polityków (m.in. parlamentarz…

Opublikowano: 02.08.2021 13:20

Komentarzy: 11

Wakacyjna Trasa Dwójki - najbliższy przystane…

Opublikowano: 02.08.2021 10:39

Komentarzy: 2

Mieszkańcy uczcili pamięć Powstańców Warszaw…

Opublikowano: 01.08.2021 15:34

Komentarzy: 8

Alex Błaszczyk z STS do Jastrzębskiego Węgla

Opublikowano: 31.07.2021 16:09

Komentarzy: 1

Granat pokonał Lubrzankę Kajetanów w czwartym…

Opublikowano: 31.07.2021 14:11

Komentarzy: 0

Potrącenie pieszej na ulicy Norwida

Opublikowano: 31.07.2021 12:22

Komentarzy: 6

Uczestnicy warsztatów „Muzyczne Mostki” wyst…

Opublikowano: 30.07.2021 23:12

Komentarzy: 0

Ostatnie ogłoszenia


Zobacz wszystkie >

Dodaj ogłoszenie +

________________

Praca Skarżysko

Rabato.com - Gazetki promocyjne