Pani Renata: W dniu 18 stycznia 2013 r. dokonałam zakupu w sklepie internetowym. Przesyłka została mi doręczona w dniu 23 stycznia 2013 r. Następnego dnia wysłałam do sklepu oświadczenie o odstąpieniu od umowy, jednak odmówiono mi jego przyjęcia, powołując się na fakt, iż w zawartej umowie zrzekłam się prawa odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Czy sklep postąpił słusznie?
Pani Renato!
Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny przysługuje Pani jako konsumentowi zawierającemu umowę na odległość. Dla realizacji tego prawa wymagane jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed upływem 10 dni od dnia doręczenia zakupionego przedmiotu. Postanowienie umowy o zrzeczeniu się prawa odstąpienia od umowy, jako sprzeczne z ustawą, nie jest dla Pani wiążące, ponieważ prawo odstąpienia nie może być ani wyłączone ani ograniczone w drodze umowy.
Zatem sklep internetowy niesłusznie odmówił przyjęcia Pani odstąpienia od umowy.
(Podstawa prawna: art. 7 w zw. z art 17 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny)
Dzięki współpracy portalu skarzysko24.pl z Kancelarią Radcy Prawnego Andrzeja Krajewskiego - IURIS PRUDENTIA (ul. Powstańców Warszawy 8), czytelnicy naszego portalu mogą przesyłać (pod adres:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) pytania dot.interpretacji przepisów, prośby o porady prawne itp.. Odpowiedzi na te pytania (oczywiście bez podawania danych personalnych pytającego) będą publikowane w portalu skarzysko24.pl.
Dzięki współpracy portalu skarzysko24.pl z Kancelarią Radcy Prawnego Andrzeja Krajewskiego - IURIS PRUDENTIA (ul. Powstańców Warszawy 8), czytelnicy naszego portalu mogą przesyłać (pod adres:
{fcomment}